Nowe prawo budowlane

Jeszcze w tym miesiącu (18 lipca 2011) wchodzi w życie nowe prawo budowlane (Dziennik Ustaw i Ustawek nr 18/2011 poz. 69). Wśród wielu nieistotnych zmian wprowadza ono przymus specjalizacji budynków powyżej 18 poziomu. Budowle oprócz wszystkich dotychczasowych pozwoleń będą musiały mieć Certyfikat Celowości. I dotyczy to również już istniejących budynków. Rozporządzenie wprowadza okres przejściowy (1 poziom) na dostosowanie się do nowych wymogów. Mimo zasady, że prawo nie powinno działać wstecz Sąd Najwyższy w składzie Szwagier Premiera, Wuj Ministra Budownictwa i Kuzynka Podsekretarza d/s Infrastruktury bezstronnie stwierdził zgodność rozporządzenia z Ustawą Zasadniczą.

Co to oznacza w praktyce? Ano, że podczas kolejnego etapu rozbudowy trzeba będzie zaplanować częściową rozbiórkę i modernizację istniejących budowli do warunków określonych przez Certyfikat Celowości. Na szczęście przymus ten będzie dotyczył budowli wyższych niż 18 poziom. A do tego udało się nam dostać dofinansowanie z Unii Bezbożników na 99% kosztów modernizacji i przystosowania do nowego prawa. Wszystkim zajmą się wynajęte firmy aby nie obciążać tym głowy i zdrowia proboszczów. Musicie tylko przejrzeć plany co nie powinno pochłonąć więcej niż 100 punktów energii na raz. Nasi projektanci postarają się też tak dostosować nowe poziomy budynków aby po modernizacji gracze byli w takiej samej sytuacji jak przed przebudową a może nawet w trochę lepszej.

I tak:

Budowla Kościół od 20 poziomu będzie zajmowała się wyłącznie sprawami wiernych. Dzięki temu ma być ich ogólnie więcej a ewangelizacja ma przebiegać sprawniej. Ze względów sanitarnych na terenie kościoła nie może też być więcej niż 5 pomieszczeń przeznaczonych dla wikarych opiekujących się relikwiami i wiernymi. Kościół jako miejsce kultu ma też nie generować zysków.

W związku z tym:

Poziom 19 kościoła  będzie miał następujące bonusy:

-17 do przyrostu C$,  – 90 do ilości energii, -650000 do ilości C$, +256 do ilości wiernych, +6 do przyrostu wiernych, +1 wikary

Będzie wymagał plebanii poziom 19.

Budowla Plebania od 20 poziomu będzie przede wszystkim miejscem przebywania wikarych oraz gmachem gdzie duchowieństwo będzie przygotowywać kazania oraz zbierać energię, zdrowie i pomysły niezbędne do wznoszenia jeszcze doskonalszych budowli, wykonywania coraz trudniejszych questów lub innych niezbędnych czynności dnia codziennego.

W związku z tym:

Poziom 19 plebanii  będzie miał następujące bonusy:

-252000 do ilości C$, -3 do przyrostu energii, – 3 do przyrostu wiernych,  -192 do ilości wiernych, -6 do przyrostu C$,  -3 do przyrostu zdrowia,  +175 do ilości energii, +30 do ilości zdrowia,

Budowla Święte Ogrodzenie na szczęście nie wymaga dostosowania do nowych przepisów, bo tak jak do tej pory jej celem będzie wzmocnienie obrony parafii.

W związku z tym:

Poziom 19 Świętego Ogrodzenia będzie miał następujące bonusy:

Gospodynie: +450 do obrony

Budowla Dzwonnica na szczęście również nie wymaga większego dostosowania do nowych przepisów, bo tak jak do tej pory jej celem będzie wzmocnienie ofensywnych wartości naszych służb kościelnych.

W związku z tym:

Poziom 19 Dzwonnicy będzie miał następujące bonusy:

Gospodynie:  +2 do ataku, Organiści: +400 do ataku, -19 do ilości wiernych,

Budowla Cmentarz ma być miejscem, które generuje zyski dla parafii i zwiększa wartość jej hipoteki.

W związku z tym:

Poziom 19 cmentarza  będzie miał następujące bonusy:

Gospodynie: -2 do ataku i -450 do obrony, Organiści: -400 do ataku, -45 do ilości wiernych, -85 do ilości energii, +33 do przyrostu C$, -3 do przyrostu wiernych, -30 do poziomu zdrowia, +910000 do ilości C$.

I będzie wymagał kościoła poziom 19 i plebanii poziom 19.

Nowe prawo budowlane pozwoli nam na zbudowanie dodatkowej budowli:

Zakonne SPA odpowiedzialne za zdrowie i energię księży tj. odnowę biologiczną. Im lepszy budynek tym szybciej wrócisz do pełni zdrowia i energii.

Poziom 1

Wymagany ze względu na modernizację pozostałych budynków.

+3 do przyrostu zdrowia, +3 do przyrostu energii

Wymaga kościoła, plebanii i cmentarza na poziomie 19.

NOWOŚĆ!

Jako, że na terenie parafii pozostanie już niewiele miejsca to każdy z księży będzie mógł też wznieść tylko jedną z poniższych budowli:

Wojskowa Akademia Techniczn0-Teologiczna. Ten budynek pozwoli posiadaczowi osiągnąć przewagę w walce. Wreszcie ministranci i reszta tej hałastry będzie zachowywać się jak regularne wojsko. A z czasem jak rozwinie działalność to i może komandosów się dochowa. Niestety badania nad nowinkami militarnymi kosztują i to nie mało.

Radio MaryjaN. Ta rozgłośnia pozwoli posiadaczowi pozyskiwać nowych wiernych, organizować zbiórki pieniędzy i inwestować we własny rozwój.

Możliwość wznoszenia jednej tych 2 ostatnich budowli będzie dostępna dopiero po uzyskaniu odpowiedniego zezwolenia od Głównego Architekta Sakralnego.  Jak tylko je otrzymamy to damy o tym znać.

Warto rozważnie dobierać, którą budowlę zaczniemy budować, gdyż wpłynie to na sposób prowadzenia rozgrywki.

UPDATE:

Uważajcie przy budowaniu Kościoła 19 i Plebanii 19. Wzniesienie tych budynków powoduje zmniejszenie maksymalnej ilości C$. Jeśli będziecie mieli wtedy więcej C$ (nie dotyczy pieniędzy schowanych w banku i w sejfie) to nadmiar przepadnie.

UPDATE:

Być może nie uda się wprowadzić nowego prawa budowlanego w terminie. Wystąpiły problemy z dowozem materiałów oraz planów. Oczekujemy na decyzję głównego architekta. I jak wszystko się wyjaśni – damy niezwłocznie znać.

Autor

Marcin

Jak nie siedzę na parafii to tworzę gry planszowe dla dzieciaków. Teraz są dostępne na www.debinski.edu.pl

49 komentarzy do “Nowe prawo budowlane”

    1. Policzone będzie za was. Nowy system podnoszenia poziomu budynków ma się opierać na zasadzie: Kolejny poziom będzie budowany dłużej, drożej i trudniej niż poprzednia ale za każdym razem da większy bonus niż poprzednik (licząc od 20 poziomu). Jedynie przyrost wikarych w plebanii będzie skokowy – jeden co kilka poziomów.

    1. @Jacek.
      Dokładnie. Nastąpi specjalizacja budynków a do tego specjalizacja taktyki. Czy mniej ale silnego wojska (z Akadamią) czy więcej ale słabszego (z Radiem)?

  1. kurde…. nic nie rozumiem… Czy to oznacza ze jak zbuduje wypasiiony kościół to urzędasy zabiora mi moje kochane miejsce na C$?? Chyba musze coś wypalic zeby obczaić oco wam chodzi

    1. To oznacza, że część z bonusów z twojego wypasionego kościoła zostanie przeniesiona do innego budynku. Jak zbudujesz (niewielkim kosztem) wszystkie 5 dotychczasowych budynków na poziomie 19 oraz nowe SPA na poziomie 1 to wszystkie bonusy wrócą.

  2. Będzie możliwość wyburzenia Akademii/Rozgłośni za odpusty czy też wybór jest na 200% nieodwracalny do końca świata?

  3. A, i czy coś będzie się w najbliższym czasie zmieniać odnośnie cen wikarych? Nie wiem czy kupować czy czekać.

  4. taki bajer:) miejmy nadzieje ze te modernizacje tanie będą….bo ilością C$ nie grzeszymy….przynajmniej Ci ze szczytu…apropo… będzie jeszcze jakiś quest energia i zdrowie w zamian za kasę(może być bez relikwii)?

  5. uff dobrze, że jeszcze nie zbudowałem żadnego budynku na 19 lvl… pewnie dlatego, że nie było takiej możłiwości 😛

  6. Czytając co tu jest to wydaje się chol…. skomplikowane. Mam nadzieję, że w grze będzie to lepiej wyglądało, a i by tylko to wyszło na lepsze, a nie gorsze dla graczy.

    1. Tylko etap przejściowy (poziom 19) jest skomplikowany. Potem będzie łatwo. Każdy budynek będzie odpowiedzialny za co innego. Co więcej nie będzie niespodzianek, że kolejny level będzie za grosze i w zasadzie nic nie da.

  7. a ja mam to gdzies. jako ziemski funkcjonariusz samego czizusa zadne swieckie prawo mnie nie dotyczy. perly przed wieprze ot co 😀

  8. No co do aktualnych poziomów to prawda.
    1. Za długo budowa, raz 24h a czasami kilka dni :O
    2. Budowa jednego poziomu nie pamiętam już czego, trwała kilka dni a dawała bonus +1 energii, haha, kto to wymyślał? 😀
    3. Maks poziom kościółka do tej pory był porażką, tyle poziomów, a bonusy coraz gorsze, [???], 10poziom kościoła przełom a później coraz gorzej że aż się wiele budynków nie opłacało budować, ale z braku questow itp. to budowałem se :).

  9. Mi sie pomysl podoba i jak sie wszyscy dokladnie wczytaja to nikt nie powinien miec problemu ze zrozumieniem tych zmian. Co niektorzy to tylko by narzekali. To jest gra i z czasem ma byc co raz trudniej. Michael najlepiej zeby budynki rozbudowywac co godzine i za grosze, a zeby dawaly full wypasy chlopie nie badz smieszny- nie ma lekko! Administratorzy wykonuja swoja robote naprawde dobrze. Jesli Ci cos nie pasuje to nie graj.

  10. czy te jednostki specjalne z budynku – Wojskowa Akademia Techniczn0-Teologiczna – będą o wiele lepsze niż z tego radyjka?
    Chodzi o to czy będzie się opłacało inwestować więcej żeby uzyskać lepszą jakość, czy ilość z drugiego będzie równoważna do niego?

    Dodatkowo, czy będzie istniała możliwość zburzenia jednego z nich i postawienia na jego miejscu innego w przypadku chęci zmiany sposobu gry?

    1. O burzeniu jeszcze nie wiem. A sformułowania „komandosi” czy „regularne wojsko” to tylko poetycki opis a nie nowe jednostki. Akademia ma dawać podobne bonusy jak Święte Ogrodzenie i Dzwonnica ale kosztem przyrostu C$, przyrostu wiernych i ilości wiernych. Radio zaś ma poprawiać ekonomię parafii (dodatkowi wierni i C$).

  11. Nie podoba mnie się ten pomysł :/ Wielka głupota wznosić coś co zmniejsza nam statystyki by poprawić inne… Nie pamiętam żebym w jakiejkolwiek grze widział coś takiego. Pomysł żeby każda budowla odpowiadała za inną część w statystykach jest dobry bo wtedy każdy inwestuje w to co chce najbardziej rozwinąć, ale żeby mu odejmowało za to inne statystyki to już nieporozumienie. Na siłę chcecie coś wprowadzić, a moim skromnym zdaniem większą radość sprawilibyście graczom wprowadzając w końcu sojusze…

  12. Antoniusz ogarnij. Na te budynki trzeba patrzeć jak na całość; tzn. po wybudowaniu wszystkich na 19 wychodzisz na 0 ze statystykami a masz już posegregowane konkretne statystyki do konkretnych budynków. Podobno są tanie (nie wiem bo daleko mi jeszcze do tego) więc można te minusy traktować jako po prostu przepisanie statystyk na odpowiednie budynki.
    Amen.

    1. Tanie będzie przebudowanie (19 poziom). Potem będzie normalnie. I faktycznie cała operacja ma celu przepisanie bonusów na inne budynki.

  13. Jak dla mnie to poprawienie mechaniki, a przeskok będzie drogo kosztować (jednej czy dwóch relikwii nie kupicie bo za drogie będą, zbieracze pokemonów) niema co marudzić, poza tym musi się coś nieustannie dziać żeby nudno nie było.

  14. Powiedzcie mi panowie – po kiego aby wybodwać kościół dający +6 przyrost wiernych potrzeba plebani która odejmuje 6?
    Nie prosciej poprostu nie dawać tego wogole?
    Już preferowałbym rozbudowę kościoła a plebanie zostawienie so bie na 18…
    Takie to troszke bezsensowe rozwiązanie…

  15. I wogole miało wyjść na zero a po wybudowanie nie dość, że przyrost mniejszy o 3 jak i miejsca w banku duzo mniej… 😉
    I jak mając – 100 tyś mam niby wybudować cmentarz?

  16. Kościół poziom 19
    Bonusy
    –1300000 miejsca na C$ -180 do poziomu energii +256 do ilości wiernych +1 do ilości wikarych +6 do przyrostu wiernych -34 do przyrostu C$

    -1.300.000 czy pwoinno być -650.000???

    Plebania
    Bonusy
    -504000 miejsca na C$ +175 do poziomu energii -6 do przyrostu energii -384 do ilości wiernych -6 do przyrostu wiernych -12 do przyrostu C$ +30 do poziomu zdrowia -6 do przyrostu zdrowia

    A Cmentarz daje tylko +910.000

    Tak ma być?

    1. Można budować – prace zakończone 🙂
      Budynki do wyboru pojawią się MOŻE jutro, gdyż czekamy na możliwość ich wyburzania 🙂

  17. Rozbudowałem i zgadza się wszystko, niektóre statystyki poprawiły się chyba lekko. I jest 1 wikary więcej.

  18. Czyli co? Nie ma budynków na poziomach 20+, Spa jest tylko na poziome 1….

    Kiedy pozostałe budynki… nie licząc tych dodatkowych… oczywiście to są czysto teortyczne rozważania bo pewnie niewielu graczy ma już wzystko na maxa… ale nadal już kogoś dotyczą

  19. -2 do przyrostu C$ taki „bonus” pojawił się na poziomie 4tym cmentarza. Czyli relokacja bonusów będzie postępować jednak na bierząco a nie tylko na 19 poziomie?

    1. Prosimy o kontakt przez formularz kontaktowy w grze – wraz z informacjami o którego księdza chodzi 🙂

  20. Możliwe że ten „bonus” doszedł przez to że cmentarz miałem w trakcie rozbudowy? Bo przecież nie dało się jej zatrzymać a wystartowała przed całym tym zamieszaniem. I wcześniej napewno nie było tego -2 do przyrostu C$

  21. Jest szansa, że poziomy budynków przestaną być dawkowane?
    Zróbcie astronomiczne ceny i warunki, ale jak powiedzmy, że mam 100 MLN C$ to się mogę rozwinąć w kierunku, w którym chcę…

    W tej chwili wszyscy dojdą do 18 mamy 19… wszyscy dojdą do 19 mamy 20… 21 itd, itp…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *