Turniej „Ministranckiego Młyna”

Ministrancki MłynZapraszamy 16 zawodników do I edycji turnieju Ministranckiego Młyna. Do wygrania są Wszystkomające Medale oraz inne nagrody.

Zasady gry:

1. Na blogu (w tym wątku) zgłasza się 16 chętnych (liczy się kolejność zgłoszeń). Gracze ci muszą podać swój nick z gry i zostanie im przyznany numer startowy. Zgłoszenia będą przyjmowane w dniu publikacji tego ogłoszenia od g.18.00 czasu bloga (nie mylić z czasem polskim). Wcześniejsze zgłoszenia nie będą brane pod uwagę.

1a. Gracz, który zgłosił się o nieprawidłowej godzinie ma prawo wysłać kolejne zgłoszenie. Trzeciej szansy już nie ma.

1b. Turniej rozpocznie się nie wcześniej niż po zebraniu się 16 graczy.

2. Gracze dobierani są w pary, które walczą ze sobą. Drabinkę turniejową można zobaczyć tutaj.

3. Jednego dnia mogą odbywać się pojedynki jednej fazy (1/8 finału, ćwierćfinał, półfinał, finał). Kto walczy z kim można odczytać z drabinki turniejowej. Może się zdarzyć, że w danym dniu nie odbywają się żadne walki ale informacja o tym pojawi się na blogu najpóźniej do 9.00 tego dnia (czasu bloga).

4. Do pierwszej walki każdy z graczy ma do dyspozycji 1000 ministrantów o sile ataku 1, obrony 1. W kolejnych walkach gracz ma do dyspozycji tylu ministrantów ile zostało mu po poprzedniej walce +1000 ministrantów jako uzupełnienia.

5. Walka polega na podzieleniu posiadanej ilości ministrantów na 10 grup (bo do rozegrania jest 10 faz walki) przez obu graczy. Następnie porównywane są zadane przez przeciwników obrażenia. Kto zadał ich więcej ten zabija ministrantów przeciwnikowi a własnych nie traci.  W przypadku takiej samej ilości ministrantów w danej fazie giną oni u obu graczy. W jednej fazie walki nie można zabić przeciwnikowi więcej ministrantów niż do niej wyznaczył. Np:

Gracz A (1000 ministrantów) 100-100-100-100-100-100-100-100-100-100

Gracz B (1000 ministrantów) 200-1-100-99-100-100-100-100-100-100

I runda:

Gracz A zadaje 100 obrażeń i zabija 0 ministrantów graczowi B.

Gracz B zadaje 200 obrażeń ale zabija tylko 100 ministrantów graczowi A (bo więcej nie ma).

II runda

Gracz A zadaje 100 obrażeń i zabija 1 ministranta graczowi B (bo więcej nie ma).

Gracz B zadaje 1 obrażenie ale zabija 0 ministrantów graczowi A.

Po tych dwóch rundach Gracz A stracił 100 ministrantów a Gracz B  stracił tylko 1 ministranta.

I tak dalej kolejne rundy.

5a. Podział ministrantów na fazy wysyłany jest komentarzem w tym watku. Dopiero po otrzymaniu podziału ministrantów przez obu zawodników zostaną one opublikowane i przeliczone na wynik rozgrywki. Komentarz powinien wyglądać następująco:

„Gracz A (vs Gracz B):

x-x-x-x-x-x-x-x-x-x”

gdzie A i B to numer gracza i jego przeciwnika a x to liczby oznaczające ministrantów podzielonych na fazy.

5b. Komentarze z podziałem ministrantów na grupy przyjmowane są w dniu walki do godziny 21.00 (czasu bloga- nie mylić z czasem polskim). W przypadku braku zgłoszenia w określonym czasie przyjmowana będzie strategia 1000-0-0-0-0-0-0-0-0-0 lub wszystkie jednostki do pierwszej fazy.

6. Walkę wygrywa gracz, któremu na koniec walki (po 10 rundach) zostanie więcej żywych ministrantów.

7. W grze nie są traceni ministranci gracza. Wasze siły zbrojne są niezależne od wyniku gry.

8. Po wygraniu walki gracz zmierzy się w następnej rundzie z innym wygranym graczem. Gracze, którzy przegrali odpadają z tej edycji gry.

9. Walki toczą się aż do pozostania 1 zawodnika w grze.

10. Nagrody:

– za zajęcie I miejsca: Wszystkomający Medal (relikwia w grze) + 5 Cudownych Zamian

– za zajęcie II miejsca: Wszystkomający Medal (relikwia w grze)

– za zajęcie III miejsca (2 graczy):  Ogłuszające Gongi (relikwia w grze)

Nagrody trzeba będzie odebrać z wolnego rynku w ciągu 48h od ogłoszenia listy zwycięzców na blogu. Koszt odebrania pojedynczej nagrody to 10C$. Nagrody nieodebrane w terminie przepadają.

11. Spory związane z grą rozstrzyga Marcin.

Uwaga:

Gracze nie mogą brać udziału w tej samej edycji Dewo-Strike´a i Ministranckiego Młynu. Np gracz, który brał udział w I edycji Dewo-Strike´a może wziąć udział dopiero w II edycji (lub późniejszej) edycji Młyna. Reguła obowiązuje również przy zgłaszaniu się do rozgrywek.

I niech wygra najlepszy.

UPDATE

Od następnej rundy następuje zmiana reguł. Posiadaną liczbę ministrantów trzeba będzie podzielić na 9 grup a do następnej rundy przejdzie zawodnik, który wygra większą ilość faz walki. A dziś do 21.00 gramy wciąż wg starych zasad.

Pozostałe zasady (w tym ilość traconych i przechodzących do następnej rundy jednostek) pozostaje taka sama.

Autor

Marcin

Jak nie siedzę na parafii to tworzę gry planszowe dla dzieciaków. Teraz są dostępne na www.debinski.edu.pl

120 komentarzy do “Turniej „Ministranckiego Młyna””

  1. W pojedynku 8 vs 9 więcej żywych jednostek zachował gracz 9 i przechodzi do następnej rundy z 1000 +1000 = 2000 ministrantami. Informacje o strategii przyjętej przez każdego z zawodników zostaną podane później. Ale będą na pewno.

  2. Jak to możliwe ze ponieśli straty zerowe czyżby wszystkich ministrantów na jednym odcinku ustawili to jest chyba nie fair bo trzeba dzielić na na 10 oddziałów a oddział o liczbie zerowej logicznie rzecz biorąc nie istnieje więc niestety gracze powinni zostać zdyskwalifikowani ponieważ złamali regulamin przynajmniej moim skromnym zdaniem.

  3. @Masaj

    5b. Komentarze z podziałem ministrantów na grupy przyjmowane są w dniu walki do godziny 21.00 (czasu bloga- nie mylić z czasem polskim). W przypadku braku zgłoszenia w określonym czasie przyjmowana będzie strategia 1000-0-0-0-0-0-0-0-0-0.

    Zatem nikt nic nie łamał a to nie jedyne rozwiązanie na 0 strat 🙂

    1. Dokładnie. Znaleźliście lukę w zasadach a ja Wam nieświadomie ją podpowiedziałem. Reguły już poprawione a to nie ostatnia edycja Turnieju Ministranckiego Młyna. Życzę graczom, którzy odpadli aby w następnych edycjach powetowali sobie straty.

  4. Do następnej rundy (ćwierćfinały) przechodzą:

    sw_joianna z 2000 ministrantów
    Ojciec_Ferdynand z 2000 ministrantów
    czas z 2000 ministrantów
    Stefun z 1799 ministrantów
    IIIlllIII z 2000 ministrantów
    CzarnyRydz z 2000 ministrantów
    Tomaszsz z 2000 ministrantów
    Grosik z 1998 ministrantów

    Przypominam, że od tej rundy obowiązują nowe zasady:
    – wojsko dzielimy na 9 grup,
    – wygrywa gracz, który zwycięży w większej ilości faz

    Sprawdźcie z kim macie teraz walczyć na drabince turniejowej i do 21.00 jutro czekam na komentarze z Waszą taktyką.
    I niech zwycięży lepszy.

  5. No cóż. Dziękuję za walkę. Widzę jednak, że na przyszłość nie powinienem przejmować się niczym i też wykorzystywać luki…

    @ czas

    Powodzenia 🙂

    1. Nie wiem czy sformułowanie luka użyte przeze mnie jest właściwe, bo w końcu sam zaproponowałem układ 1000-0-0-0-0-0-0-0-0-0. Nie ma nic nieuczciwego w wykorzystaniu zapisów regulaminu. Dlatego też po odkryciu tego faktu nie zdecydowałem się na powtarzanie konkursu. Tylko zmieniłem zasady od następnej rundy. Doceniam myślenie i przyznaję się do własnego błędu.

  6. Nie ma postu z ustawieniem walki gracza nr 4, to nie uczciwe, on widział moja taktykę, ja jego nie. W związku z tym rezygnuje z udziału w tej rundzie.

    Miłej zabawy.

  7. Ujawnione są komentarze z wczorajszych walk. A jeśli czegoś nie ma to może nie było a taktyka była przyjęta w domyślnej wersji. Doprecyzuj błąd. Bo jeśli leży po mojej stronie to zostanie poprawiony.

  8. Pierwszy pojedynek ćwierćfinałowy za nami. W rywalizacji 1 vs 9 lepszy okazał się 1 i awansuje do półfinału z 2242 ministrantami.

  9. @Grosik

    Od tej fazy turnieju wysyłamy podział jednostek na 9 grup a ty wysłałeś podzielone na 10. Popraw inaczej będę musiał przyjąć domyślną taktykę.

  10. Proszę o powtórne przeliczenie walki Gracz 3 vs Gracz 5

    Mi jednoznacznie wychodzi, że powinien wygrać Gracz 3 (czyli ja) wynikiem 5:4. W tej rundzie zmieniły się zasady i zwycięża gracz, który wygrał większą ilość faz walki, a nie ten, który zabije więcej ministrantów.

  11. W pojedynku 4 vs 7 nie zwyciężył nikt i obaj gracze odpadają. Gracz z numerem 1, który miał walczyć ze zwycięzcą tej pary automatycznie awansuje do finału z 3242 ministrantami.

  12. W pojedynku 11 vs 15 zwyciężył zawodnik 15 i przechodzi do półfinału z 2996 ministrantami.
    Rozumiem, że wygrałem tak?
    EDIT
    Tak

  13. Jest wszystko dobrze. Tylko w komentarzu „W pojedynku 3 vs 5 zwyciężył zawodnik 5 i przechodzi do półfinału z 2473 ministrantami.” zamiast „zwyciężył zawodnik 5” powinno być „zwyciężył zawodnik 3”. Niby jedna liczba, a cały sens całkowicie inny 🙂

  14. Odnośnie reklamacji walki 3 vs 5
    Gracz 3 wygrał fazy: 2,3,6,8,9
    Gracz 5 wygrał fazy: 1,4,5,7

    W obliczeniach było dobrze ale zawiódł czynnik ludzki przy przepisywaniu. Osoba, która zawiodła leży właśnie w szpitalu na rekonwalescencji i przeprasza za nieumyślnie spowodowane szkody.

    Oczywiście awansuje zawodnik 3 a nie 5 jak podano wcześniej ale z podanymi 2473 ministrantami. Z resztą poprzedni post (sprzed 20 min) pokazywał już właściwą parę półfinałową.

    I ciesze się, że pomysł z publikowaniem waszych taktyk okazał się dobrym pomysłem. Bo choć ukrywanie własnych błędów byłoby bez tego łatwiejsze to przejrzystość zasad i uczciwość są ważniejsze.

  15. Ja w swojej walce nagiąłbym, ale nie złamałbym zasad co do ustawiania jednostek do bitew. Gratuluję wszystkim osobą, które wykorzystały nieścisłości regulaminu (mimo, że Marcin się tłumaczył, iż to błędy nie są), bo wg. mnie jest zły system dot. awansu gracza z mniejszą ilością strat.

    1. Coś trzeba było wymyślić aby wyniki walki między sobą się różniły a ja nie chciałem robić żadnych elementów losowych. Wszystko miało zależeć od Was.
      A jeśli ma pan do zaproponowania lepszy system to jestem otwarty na turniej powiedzmy „klatki zulatino”. gdzie wojska zamknięte w klatce będą walczyły do upadłego. Tylko zasady muszą być proste i obliczanie tego również, bo sam to robię.

  16. W pojedynku 11 vs 15 zwyciężył zawodnik 5 i przechodzi do półfinału z 2996 ministrantami.
    Drugą parę półfinałową stanowią gracze 3 (2473 ministrantów) i 15 (2958 ministrantów). Gdzie uciekło moje 38 ministrów? Czyżby jakiś melanż?;d
    Gracz 15 vs(Gracz 3) (Pod uwagę wziąłem 2996 m)
    22-578-22-578-578-22-578-22-578

  17. A zatem jutro sw_joanna i jej 3242 ministrantów zmierzy się z 2538 ministrantami Ojciec_Ferdynand’a. I wcale nie skreślałbym tego ostatniego, bo już raz wygrał z większą armią w tym turnieju. Tak czy inaczej można obstawiać zakłady u bukmacherów.
    Co, że nie przyjmują na ten pojedynek? Trudno ich strata.

  18. A może Rzym dorobi na boku i wejdzie w zakłady? Chętnie bym obstawiła i niekoniecznie na siebie 🙂

  19. Z tego co już wiemy to Grosik zajął(a) 3 miejsce. Drugiego zawodnika z trzecim miejscem nie ma. Ale nagrody wyślę wszystkim dopiero po zakończeniu tej edycji turnieju.

  20. Przypominam, że nagrody w konkursie to:

    – za zajęcie I miejsca: Wszystkomający Medal (relikwia w grze) + 5 Cudownych Zamian
    – za zajęcie II miejsca: Wszystkomający Medal (relikwia w grze)
    – za zajęcie III miejsca (2 graczy): Ogłuszające Gongi (relikwia w grze)

    i w tej edycji innych nie będzie. Ale w następnych na pewno będą medale i coś jeszcze.

  21. Nie wiemmczy doszło wiec zglaszam jeszcze raz..

    EDIT:
    Doszło ale czeka na odpowiedź Ojciec_Ferdynand, Dopiero wtedy opublikuję.

  22. Mamy zwyciężczynię:
    Wynikiem 5:4 zwyciężyła sw_joanna. Tym razem przewaga w ilości ministrantów i dobrze dobrana taktyka pozwoliła na pokonanie Ojciec_Ferdynand. Choć ten drugi stracił w pojedynku finałowym 858 ministrantów mniej niż sw_joanna. Zabieram się do wysyłania nagród przez wolny rynek. Jak zwykle koszt wysyłki to 10C$ za sztukę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *