Turniej „Bab-Strike”

Bab-StrikeSerdecznie zapraszamy graczy do I edycji Turnieju „Bab-Strike”. Dla najlepszego zawodnika przewidziana jest dowolnie wybrana przez niego relikwia.

Zasady gry:

1. Aby rozpocząć grę musi zgłosić się 16 graczy. Zgłoszenia będą przyjmowane 29 lipca 2011 od g.18.00 czasu bloga (nie mylić z czasem polskim). Wcześniejsze zgłoszenia nie będą brane pod uwagę.

1a. Gracz, który zgłosił się o nieprawidłowej godzinie ma prawo wysłać kolejne zgłoszenie. Trzeciej szansy już nie ma.

2. Gracze zostaną połączeni w pary. Schemat drabinki turniejowej można zobaczyć tutaj.

3. Każda para stoczy ze sobą pojedynek. Zwycięzca awansuje dalej. Przegrany odpada z rozgrywki. Gracze, którzy odpali w półfinale stoczą dodatkowy pojedynek, którego zwycięzca też otrzyma nagrodę.

3a. Jednego dnia mogą odbywać się pojedynki tylko jednej fazy (1/8 finału, ćwierćfinał, półfinał, finały). Kto walczy z kim wynika z drabinki turniejowej. Może się zdarzyć, że w danym dniu nie odbywają się żadne walk. Stanie się tak jeżeli żadna informacja na temat walk nie pojawi się na blogu (najpóźniej do 9.00 – wg czasu bloga) tego dnia.

4. Na czas pojedynku każdy z graczy dostaje do dyspozycji Babcie Moherowe o sile ataku 5 i obrony 10.

5. Własne jednostki gracz musi rozdzielić między 3 formacje: lewą flankę, centrum i prawą flankę. Przy czym w każdej z formacji musi być przynajmniej 2 babcie (każda formacja) lub 1 pułapka (flanki).

5a. Zamiast delegować na któraś z flank Moherowe Babcie gracz może zakupić pułapkę, która zniszczą całą flankę wroga. Pułapki można też zakupić na obie flanki.

5b. Gracz na potrzeby pojedynczej walki ma maksymalnie 350000 C$ do rozdysponowania a w sumie na wszystkie walki 1300000 C$ oraz pieniądze, które zarobi na wygranych walkach.

5c. Jedna Moherowa Babcia kosztuje 350 c$. Pułapka na jedną flankę kosztuje 70000 C$. Gracz nie może przekroczyć limitu 350000 C$ na walkę ale może wydać mniej.

6. Przebieg walki:

I faza: walka na flanach

Dla uproszczenia – walczą osobno flanki lewa z lewą a prawa z prawą. Na początku określane są obrażenia zadawane przeciwnikowi. Są one równe ilości atakujących jednostek na danej flance x5. Przeciwnikowi ginie tyle jednostek ile wynoszą obrażenia przez wroga podzielone przez 10 (użycie przez wroga pułapki oznacza zniszczenie wszystkich jednostek na tej flance). Jeśli przeciwnik ma mniej jednostek na tej flance niż wynoszą zadane mu obrażenia to po prostu giną wszystkie jego jednostki na tej flance. Gracz, któremu zostało więcej jednostek na flance dostaje następujące bonusy (czyli nie dotyczy sytuacji gdy gracz używa pułapki):

– za zwycięstwo na jednej flance +25% do ataku jednostek z centrum

– za zwycięstwo na obu flankach dodatkowo +25% do ataku  jednostek z centrum.

Bonusy kumulują się i są osobno liczone dla każdej z flank.

II faza – walka w centrum

Gracze wyliczają obrażenia zadane przeciwnikowi analogicznie jak przypadku flank ale z uwzględnieniem bonusów wcześniej zdobytych. Następnie dolicza się obrażenia jednostek, które przeżyły na flankach (ale z atakiem równym 1). Przeciwnik traci tyle Moherowych Babci ile wynoszą wyliczone obrażenia /10. Jeśli przeciwnik ma mniej jednostek niż wyliczone obrażenia to giną wszystkie jego jednostki.

6a. Komentarze z podziałem babci na grupy przyjmowane są w dniu walki do godziny 21.00 (czasu bloga – nie mylić z czasem polskim). W przypadku braku zgłoszenia (lub zgłoszenia z błędami) w określonym czasie przyjmowana będzie strategia „2-reszta babci-2” (koszt 350000 C$ lub jeśli gracz ma mniej niż 350000 C$ to za całe dostępne środki).

6b. Przykładowy komentarz powinien wyglądać tak:

1 vs 16

102-800-98

gdzie:

1- to numer gracza

16 – to numer jego przeciwnika

102 – ilość babci na lewej flance

98 – ilość babci na prawej flane

800 – ilość babci w centrum

Jeśli gracz chce użyć pułapki to pisze w odpowiedniej flance 0. Jeśli formacja złożona jest Moherowych Babci to musi być ich parzysta liczba.

7. Przegrywa ten gracz, któremu zginęły wszystkie. Wygrywa gracz, któremu zostało więcej Moherowych Babci. W przypadku remisu wygrywa gracz, który wystawił armię o mniejszej wartości. Jeśli mimo wszystko nie da się ustalić zwycięzcy to obaj gracze odpadają.

8. Nagrody etapowe:

Za każdą zabitą jednostkę wroga wygrany gracz dostaje 35 C$. Za każdą własną ocaloną jednostkę gracz odzyskuje 150 C$. Za pułapkę gracz nie odzyskuje i nie dostaje nic.

9. Nagrody końcowe:

Gracz z pierwszego miejsca pierwszy wybiera nagrodę. Potem z pozostałych nagród wybiera gracz z drugiego miejsca a ostatni wybiera gracza z miejsca trzeciego. Od ceny wyjściowej gracze odejmują ilość C$, które zostały im po stoczeniu wszystkich walk. Cena po rabacie nie może być mniejsza niż 1 C$. Nie wykorzystane na rabat C$ przepadają.

 1x Dowolna relikwia w grze z ceną wyjściową 700000 C$

1x Wszystkomający medal (relikwia w grze) z ceną wyjściową 140000 C$

1x Kamień z Nieba (relikwia w grze) z ceną wyjściową 70000 C$

1x Kamienny Kielich (relikwia w grze) z ceną wyjściową 10000 C$

Nagrody trzeba będzie odebrać z wolnego rynku w ciągu 48h od ogłoszenia listy zwycięzców na blogu. Nagrody nieodebrane w terminie przepadają.

UPDATE:

Nie wynikało to wprost z opisu i regulaminu ale druga faza walki (w centrum) nie przewiduje możliwości użycia pułapek. Opis walki w centrum tego nie przewiduje. Pułapki można stosować tylko na flankach.

UPDATE2

Gracz, który nie ma przeciwnika (np: w sytuacji gdy obaj przeciwnicy odpadli w poprzedniej rundzie) będzie walczył z przeciwnikiem systemowym stosującym domyślną taktykę.

UPDATE 3

Zgłoszenia taktyki można zmieniać przez upływem terminu (21:00 danego dnia) lub przed opublikowaniem wyników walki gracza – w zależności, które z tych wydarzeń następuje wcześniej.

Autor

Marcin

Jak nie siedzę na parafii to tworzę gry planszowe dla dzieciaków. Teraz są dostępne na www.debinski.edu.pl

102 komentarze do “Turniej „Bab-Strike””

  1. Przypominam wszystkim a zwłaszcza sw_joanna, że liczby w taktyce powinny być parzyste. Ci, którzy się pomylili mogą się wciąż poprawić.

  2. Dalej awansowali:
    1 zarobek na walce: 45080, wydał 350000
    4 zarobek na walce: 54600, wydał 350000
    6 zarobek na walce 45325, wydał 350000
    8 zarobek na walce: 62755, wydał 350000
    10 zarobek na walce: 49175, wydał 350000

  3. Awansowało tylko 6 graczy?

    1, 4, 5, 6, 8, 10

    5 i 6 to juz półfinał? A jutro dwa mecze 1 vs 8 i 4 vs 10?

  4. Awansował również gracz 3:
    Zarobek na walce: 60340, wydał
    W związku z tym, że obaj gracze z pary 5-12 odpadli to gracz 3 będzie walczył z przeciwnikiem systemowym stosującym domyślną taktykę.

  5. W związku z tym, ze 2 i 15 odpadli gram z taktyka standardowa 2-996-2 to moja taktyka to

    6 – automat

    4 – 992 – 4

    1. Do kolejnej fazy przechodzi gracz 6:
      zarobek na walce 65555, wydał(a) 350000

      Swoją drogą trzeba było zmniejszyć ilość dewotek w centrum. Koszt tej walki byłby mniejszy.

  6. Poproszę gracza 3 o ponowne wysłanie taktyki. Pomyłkowo stwierdziłem, że walczy on z graczem systemowym a w rzeczywistości walczy z graczem 5.

    Jeśli gracz 3 (siergiej) nie wyśle dziś nowej taktyki to aby nie blokować konkursu niech gracze 3 i 5 wyślą też kolejny komentarz z taktyką półfinałową (proszę dopisać w niej słowo półfinał). Użyje jej jak tylko policzę, który z Was wygra w ćwierćfinale.

  7. A do półfinału awansowali:
    3 zarobek z walki 54705, wydane na walkę 350000
    6 zarobek z walki 65555, wydane na walkę 350000
    8 zarobek z walki 57610, wydane na walkę 350000
    10 zarobek z walki 57085, wydane na walkę 350000

  8. Z pary 3 vs 5 awansował 3. Zostało to naniesione na oficjalne wyniki walk ćwierćfinałowych. Zatem nie ma już potrzeby aby gracz 5 wysyłał taktykę półfinałową.
    Czekam jutro do 21:00 czasu bloga na taktyki półfinałowe.

  9. W półfinale walki wygrali:
    6 wygrana z walki 56245, wydane 350000
    8 wygrana z walki 59290, wydane 350000
    i zmierzą się w finale w walce o I miejsce

    Przegrani:
    3 wygrana w walce 43855, wydane 350000
    10 wygrana w walce 35105, wydane 350000
    zmierzą się w walce o III miejsce

    Pamiętajcie, że macie ograniczony budżet na walki. Dotyczy to zarówno 350000 na jedną walkę jak i sumy wszystkich pieniędzy.

  10. Zatem tak. Miałem 1.300.000. Wydałem na walki 3 x 350.000 = 1.050.000. pozostaje mi 250.000 + wygrana z walk = 179.655. Czyli mogę walczyć za maxa 350.000 i pozostanie mi na nagrodę bonus 79.655 C$.

    A jest o co walczyć 🙂

    8 vs 6

    0-600-0

  11. Duży finał wygrał(a) bartusia
    zarobek na walce 49700
    a w całym turnieju 129355 i tyle może wynosić maksymalny rabat na wybraną nagrodę.
    ______________
    II miejsce
    sw_hania
    zarobek na walce 26250
    a w całym turnieju 93375 i tyle może wynosić maksymalny rabat na wybraną nagrodę.

    Bartusia i sw_hania możecie wybrać swoje nagrody. Najpierw bartusia.

  12. III miejsce zajął t_trax,
    wygrana w walce 58100
    Zarobek w całym turnieju 99465 i tyle może maksymalnie wynieść rabat na nagrodę. Proszę o wybranie swojej nagrody po tym jak wybierze sw_hania.
    siergiej – niestety IV miejsce nie gwarantuje żadnej nagrody.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *